Jakie występują trudności oraz wyzwania w branży ubraniowej w naszym kraju?

Branża odzieżowa od lat wytycza modę w krajowym handlu oraz marketingu. Jest to związane z jej sporą skalą i znaczeniem dla gospodarek. Bezsprzecznie także faktyczna waga, jaką do ubrań przykładają klienci ma też na to wpływ. Ostatnio można też zaobserwować większą świadomość klientów na temat dużego wpływu branży odzieżowej na negatywne zmiany dla środowiska. Przez co przykładowa firma ubraniowa czy też hurtownia pasmanteryjna, musi sprostać wymaganiom konsumentów, aby odzież była produkowane w etyczny sposób.  Zaczynając od pozyskania eko surowców, po dodatki krawieckie, aż po moralną produkcję odzieży. 

Po czym poznać że firma produkuje etycznie?

 Po pierwsze jeżeli spotkasz się z taką firmą, na pewno będzie podana taka informacja na jej stronie lub na jej social mediach. Przez to, że bardzo pożądane są eko marki każda z nich chce się tym pochwalić. Poza tym im bardziej transparentna marka,oraz im więcej konkretów i detali, tym większe zaufanie do niej. Mimo, że przemysł odzieżowy przechodzi pozytywne zmiany, nadal to jednak zbyt mało. Środowisko jest na skraju wytrzymania i trzeba dużych zmian aby je poprawić. Niemniej jednak to nie jest proste,aby produkować ubrań tak, aby nie szkodzić planecie. Często firma odzieżowa spełnia tylko jedno na kilka kryteriów ekologicznych ale to i tak dobrze! W przypadku polskich firm, często można trafić na info “Made in Poland”, z kolei na temat materiałów nie ma już nic. Faktem jest jednak, że im więcej standardów ekologicznej produkcji marka spełnia, tym oczywiście lepiej

Z jakiego powodu produkcja w Europie może być nieetyczna?

Istnieje przekonanie, że ciuchy z Unii Europejskiej są zawsze etyczne a także ekologiczne. Jest to niezgodne z prawdą. Natomiast z wyzyskiem a także nieetycznymi warunkami pracy kojarzone są państwa Azjatyckie, w szczególności Chiny. Czy zdajesz sobie sprawę że zarobki w tym kraju są wyższe aniżeli w naszym kraju? Nie wiemy, że wyzysk pracowników branży fast fashion często ma miejsce  we wschodniej części Europy, jak na przykład w Rumunii. 

Sklepy sieciowe są świadome, że konsumenci wolą kupować odzież z metką europejską niż chińską,z powodu,że kojarzy im się to z ekologiczną produkcją a także dobrymi warunkami pracy.

Deficyty w branży odzieżowej na polskim rynku

Polska branża odzieżowa problem w związku z brakiem specjalistów na rynku. Z czego wynika ten deficyt? Wszystko się rozchodzi o marne wynagrodzenie dla krawcowych.

Zamknięcie galerii a jego związek na branżę ubraniową

Bezsprzecznie wpływ lockdownu odczuła większość ludzi. Jednak wyjątkowo mocne piętno odcisnęła na rynku ubraniowej.Nagle zamknięte galerie z pewnością obniżył zyski pracowników tej branży, tak jak wspomniane wyżej szwaczki i ich niski dochody. {W przypadku rynku rodzimego to poprzez szeroką ofertą modowych firm na naszym rynku, polscy konsumenci chętnie kupują ubrania polskich producentów. Należy też dodać ,że odnoszą oni duże sukcesy na zagranicznym rynku. Czy zdajesz sobie sprawę, że aż 30% wszystkich rzeczy handlowych wyprodukowanych przez krajowe firmy branży odzieżowej znajduje się poza krajem. 

Innowacyjne technologie w branży odzieżowej

Firmy odzieżowe próbują nowoczesne rozwiązania  z zakresu fashion tech. To technologie które ułatwiają zakupy ubraniowe czy obuwnicze, urealniające przymierzanie i dopasowanie, które prowokuje klientów do szybkiego podejmowania decyzji. Takie technologie to między innymi chatboty albo obsługa klienta w formule wideochatów.

Rekomendowane artykuły